Απόπειρα Σιακόλα να κατάσχει αεροπλάνο των Κυπριακών Αερογραμμών -

Παρέμβαση της Κυβέρνησης.- Ομαλά εκτελείται το πτητικό πρόγραμμα της εταιρείας. – «Κακοδιαχείριση και διασπάθιση δημοσίου χρήματος» από τις προηγούμενες Διοικήσεις καταγγέλλει ο Πρόεδρος των Κ.Α. Τώνης Αντωνίου.-

Απόπειρα κατάσχεσης αεροπλάνου των Κυπριακών Αερογραμμών από την εταιρεία Hermes, του Νίκου Σιακόλα, χθες το πρωί, προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Διοίκησης και του προσωπικού των Αερογραμμών, χαρακτηρίζοντας «καταστροφικές και μη ηθικές συμπεριφορές» τις ενέργειες της διαχειρίστριας εταιρείας των αεροδρομίων.
Η Hermes είχε εξασφαλίσει διάταγμα κατάσχεσης ενός αεροπλάνου των Κυπριακών Αερογραμμών για «αμφισβητούμενα» χρέη των Αερογραμμών για χρήση των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου, και χθες πρωί-πρωί, επιδότες μετέβησαν στα γραφεία των Κυπριακών Αερογραμμών για επίδοσή του.
Εκπρόσωπος της Hermes κληθείς να σχολιάσει την υπόθεση απέφυγε, δηλώνοντας απλώς «ουδέν σχόλιο».
Αργότερα, ο Πρόεδρος των Κυπριακών Αερογραμμών Αντώνης Αντωνίου δήλωσε ότι δεν επηρεάστηκε το πτητικό πρόγραμμα των Κυπριακών Αερογραμμών από την ακινητοποίηση ενός των αεροπλάνων της από την εταιρεία "Ηermes", διαβεβαιώνοντας ότι όλες οι πτήσεις πραγματοποιούνται ομαλά και χωρίς κανένα πρόβλημα.
Ο κ. Αντωνίου είπε ότι «οι Κυπριακές Αερογραμμές αποδοκιμάζουν και καταγγέλλουν την πρωτοφανή σε βάρος τους και προκλητική συμπεριφορά, που επέδειξε η εταιρεία Hermes, με την οποία τέθηκε σε άμεσο κίνδυνο η προοπτική επιβίωσης της αεροπορικής εταιρείας της Κύπρου, στην κρισιμότερη καμπή που διέρχεται».
Σε δημοσιογραφική διάσκεψη, μετά από έκτακτη συνεδρία του Διοικητικού Συμβουλίου και των συντεχνιών των εργαζομένων στην εταιρεία, ο κ. Αντωνίου χαρακτήρισε ως "καταδικαστέες και καταστροφικές" τις συμπεριφορές της Ηermes, λέγοντας ότι ήδη έχουν καταβληθεί από την Τρίτη 567.000 ευρώ έναντι υπηρεσιών που έχουν προσφερθεί από την Hermes στις Κυπριακές Αερογραμμές και την Τετάρτη έδωσαν επιπροσθέτως άλλα 425.000 ευρώ, για να καταστεί δυνατή η αποδέσμευση του ακινητοποιηθέντος αεροπλάνου, το οποίο δεν είναι ιδιοκτησία των Κυπριακών Αερογραμμών, αλλά έχει ενοικιασθεί και "χθες προοριζόταν για επιστροφή στην ενοικιάστρια εταιρεία, πράγμα που έγινε".
Τόσο με τις δηλώσεις του όσο και στις απαντήσεις του σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο κ. Αντωνίου αναφέρθηκε σε μη διεκδίκηση ή ορθή διαχείριση, από μέρους των προηγούμενων Διοικήσεων των Κυπριακών Αερογραμμών, σημαντικών οφειλών προς την εταιρεία.
"Πριν 15 ημέρες", είπε ο κ. Αντωνίου, "είχαμε συνάντηση με Υπουργούς και είχαμε ως εταιρεία αναφέρει ότι, στην προσπάθειά μας να διαπραγματευθούμε συμβάσεις, οι οποίες είναι πάρα πολλές, διαπιστώσαμε περιπτώσεις πιθανής κακοδιαχείρισης και πιθανής διασπάθισης δημοσίου χρήματος".
Δηλώνοντας ότι θα εγκύψουν σε αυτό το θέμα ως Διοικητικό Συμβούλιο, ο κ. Αντωνίου διερωτήθηκε: "Γίνεται να πληρώνω εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ κατά τα τελευταία πέντε έτη υπό διαμαρτυρία και να μην τα διεκδικώ;"
"Αυτό για εμένα", συνέχισε, "είναι πασιφανές ότι μπορεί να υπάρχει διοικητική αμέλεια και, από εκεί και πέρα, θέσαμε τα στοιχεία αυτά υπ` όψη της Κυβέρνησης και ζητήσαμε να αρχίσουν κάποιες έρευνες και φαίνεται ότι, εκ πρώτης όψεως, υπάρχουν αυτά τα δύο στοιχεία της κακοδιαχείρισης και της διασπάθισης δημοσίου χρήματος".
Ηδη, όπως ανέφερε, το νέο Διοικητικό Συμβούλιο έχει εκπονήσει δύο έρευνες και βρήκε άλλη μία από το προηγούμενο Διοικητικό Συμβούλιο, έρευνα "η οποία είναι πολύ κραυγαλέα".
Όπως είπε ο Πρόεδρος των Κυπριακών Αερογραμμών, οι έρευνες αυτές έχουν δοθεί στους Υπουργούς Οικονομικών Χάρη Γεωργιάδη και Συγκοινωνιών και Έργων Τάσο Μητσόπουλο, προς αξιοποίηση και περαιτέρω διερεύνηση.
"Εάν η εταιρεία", πρόσθεσε, "είχε να λαμβάνει τόσα εκατομμύρια ευρώ κατά τα τελευταία πέντε έτη, μήπως δεν εζημίωνε από τόκους; Μήπως δεν εζημίωνε διότι δεν είχε την ευχέρεια της εισροής χρημάτων για να δουλέψει;"
"Εγώ", δήλωσε ο κ. Αντωνίου, "λέω πως, ναι, έπρεπε. Εμείς τα βρήκαμε, δεν φοβηθήκαμε και δεν τραβήξαμε πίσω και τα λέμε δημοσίως".
Ο κ. Αντωνίου αναφέρθηκε και σε επιστολή από την ΙΑΤΑ από τις 27 Ιουνίου 2007 προς τον Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων, Αλέκο Μιχαηλίδη, όπου ο διεθνής αυτός Οργανισμός αναφέρει ότι υπάρχουν αδικαιολόγητα τέλη προσγείωσης που χρεώνει η Ηermes στις κυπριακές Αερογραμμές κατά παράβαση ευρωπαϊκών κανονισμών και οδηγιών.
Ως απαράδεκτη και καταδικαστέα χαρακτήρισαν την ενέργεια της Ηermes και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των πιλότων και λοιπών εργαζομένων στις Κυπριακές Αερογραμμές.
Κατά το τελευταίο έτος, όπως είπε σε δήλωσή του ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συντεχνίας Πιλότων (ΠΑΣΥΠΙ), Πέτρος Σουππουρής, "γίνεται μία τεράστια προσπάθεια εκ μέρους της Διοίκησης των Κυπριακών Αερογραμμών και των
συντεχνιών, για να εξυγιανθεί και να μπουν οι Κυπριακές Αερογραμμές σε μία σωστή οικονομική βάση".
"Μέσα σε αυτή την προσπάθεια", δήλωσε ο κ. Σουππουρής, "πράξεις, όπως αυτή που έχει κάνει η Ηermes σήμερα, είναι ανεπίτρεπτες για τους εργαζομένους".
"Η ενέργεια αυτή της Ηermes», δήλωσε επίσης ο ΓΓ της ΣΗΔΗΚΕΚ ΠΕΟ, Αντώνης Νεοφύτου, "είναι όχι μόνον εκπληκτική κα μη αναμενόμενη, αλλά δείχνει και την αλαζονεία ενός ιδιωτικού μονοπωλίου".
"Η Ηermes ", είπε ο κ. Νεοφύτου, "ανέλαβε, εκ μέρους του κράτους, να διαχειρίζεται τις υπηρεσίες των αεροδρομίων μονοπωλιακά και δεν δικαιούταν ούτε ηθικά ούτε νομιμοποιούνταν να προχωρήσει σε τέτοια ενέργεια, που, εάν υλοποιείτο, πιθανόν να έκλεινε τις Κυπριακές Αερογραμμές".
"Είναι εκπληκτικό", πρόσθεσε ο ΓΓ της ΣΗΔΗΚΕΚ ΠΕΟ, "διότι, ενώ ευρίσκετο σε διάλογο με το ίδιο το κράτος, που είναι ο ιδιοκτήτης των Κυπριακών Αερογραμμών, προχώρησε, χωρίς να προειδοποιήσει κανέναν, στο να εξασφαλίσει τέτοιο διάταγμα, το οποίο έθετε σε άμεσο κίνδυνο τις Κυπριακές Αερογραμμές".
"Με απαράδεκτα εκβιαστικό και ανορθόδοξο τρόπο, η διαχειρίστρια εταιρεία των δύο κυπριακών αεροδρομίων μεθόδευσε την ακινητοποίηση ενός εκ των αεροσκαφών των ΚΑ, προκειμένου να ασκήσει πίεση για την είσπραξη ενός αμφισβητούμενου ποσού", είπε ο Πρόεδρος των Κυπριακών Αερογραμμών.
"Έστειλαν, μάλιστα", συνέχισε ο κ. Αντωνίου, "επιδότες πρωί - πρωί στα γραφεία των ΚΑ για να επενδύσουν με `νομιμότητα` τις προκλητικές απαιτήσεις τους, επιδίδοντας σχετικό διάταγμα ακινητοποίησης του αεροπλάνου μας".
"Φρόντισαν, μάλιστα", όπως ανέφερε ο κ. Αντωνίου, "να αφήσουν να διαρρεύσει στα ΜΜΕ αυτή η απόφασή τους, προφανώς γιατί θεώρησαν, με αυτή την προκλητική στάση, ότι θα επετύγχαναν καλύτερα το στόχο τους, αδιαφορώντας για την τεράστια ζημιά που θα υφίστατο ο κρατικός αερομεταφορέας της Κύπρου".
"Είναι πασιφανές", δήλωσε ο κ. Αντωνίου, "ότι η Hermes εκμεταλλεύθηκε πλήρως και μονομερώς την ισχύ που της παρέχει το μονοπωλιακό καθεστώς διαχείρισης των δύο αερολιμένων της Κύπρου, πλήττοντας καίρια, με την συμπεριφορά της, την αξιοπιστία των Κυπριακών Αερογραμμών και προκαλώντας τους τεράστιο οικονομικό πλήγμα".
"Και αυτό", είπε ο Πρόεδρος των Κυπριακών Αερογραμμών, "παρά το γεγονός ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές ανταποκρίθηκαν εγκαίρως και πλήρως, καταβάλλοντάς της μόλις την προηγουμένη ένα ποσό της τάξης των 567.000 ευρώ, έναντι υπηρεσιών που έχουν προσφερθεί στην εταιρεία μας".
"Από το Φεβρουάριο του 1975, όταν πρωτολειτούργησε ο Αερολιμένας Λάρνακας, μέχρι και σήμερα, οι Κυπριακές Αερογραμμές είναι ο μεγαλύτερος χρήστης του", δήλωσε ο κ. Αντωνίου.
"Είναι για αυτό", πρόσθεσε, "άξιο απορίας πως η Hermes, η οποία κατέχει δεσπόζουσα θέση ως μοναδική διαχειρίστρια και των δύο αερολιμένων της Κύπρου, τολμά να επιδεικνύει τέτοιες καταδικαστέες και καταστροφικές συμπεριφορές".
"Η σημερινή απόφαση και πράξη της", όπως ανέφερε ο κ. Αντωνίου, "θα μπορούσε να καταστεί μοιραία για την επιβίωση των Κυπριακών Αερογραμμών και εγείρεται τεράστιο θέμα ηθικής συμπεριφοράς".
"Ωστόσο", τόνισε ο κ. Αντωνίου, "για να μην επεκταθεί περισσότερο η ζημιά, προχωρήσαμε αμέσως και καταβάλαμε στην Hermes ένα επιπρόσθετο ποσό ύψους 425.000 ευρώ, για να καταστεί δυνατή η αποδέσμευση του αεροπλάνου μας".
"Αξίζει να αναφέρουμε", συνέχισε, "ότι το αεροπλάνο, που ακινητοποιήθηκε, προοριζόταν για επιστροφή (την Τετάρτη) στην ενοικιάστρια εταιρεία, πράγμα που έγινε".
"Διαβεβαιώνουμε συναφώς το επιβατικό μας κοινό", πρόσθεσε ο κ. Αντωνίου, "ότι το πτητικό μας πρόγραμμα δεν επηρεάσθηκε καθόλου και όλες οι πτήσεις μας πραγματοποιούνται ομαλά και χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα".
"Θεωρούμε", δήλωσε, "πως η αμοιβαιότητα, η συνεργασία και ο αλληλοσεβασμός είναι οι αξίες που πρέπει να διαπνέουν σήμερα τις επαγγελματικές σχέσεις μεταξύ συνεργατών και όχι η εκμετάλλευση, ο διασυρμός και ο εκβιασμός". Οι όποιες διαφορές μπορεί να λύνονται με διάλογο στο τραπέζι και όχι με εκβιαστικές επιβολές.
Αναφερόμενος σε πρόσφατη συνάντηση που είχε η Διοίκηση των Κυπριακών Αερογραμμών με τον κ. Μητσόπουλο και όπου παρίστατο και η Hermes, ο κ. Αντωνίου δήλωσε ότι ενημέρωσαν τον Υπουργό Συγκοινωνιών για τις εκκρεμότητες στις σχέσεις των ΚΑ με την Hermes.
"Άρα", πρόσθεσε, "η εταιρεία έχει επιδείξει αρκετή υπομονή στο να επιλυθούν αυτά τα προβλήματα, ενώ υπάρχουν και θέματα άλλα, τα οποία συμποσούνται σε 4,7 εκατομμύρια ευρώ οφειλές προς την εταιρεία και αφορούν υπηρεσίες, οι οποίες ουδέποτε προσφέρθηκαν προς τη εταιρεία".
"Είναι διότι πήγαμε να διεκδικήσουμε τα δίκαια των Κυπριακών Αερογραμμών και έχουμε αυτή την εχθρική θέση από την Hermes;" αναρωτήθηκε ο κ. Αντωνίου.
"Εμείς δηλώνουμε", τόνισε, "ότι δεν πρόκειται να μην υποστηρίξουμε τα συμφέροντα της εταιρείας και δεν πρόκειται να μη διεκδικήσουμε ακόμα και το τελευταίο σεντ, το οποίο δικαιούμαστε".

Η ανακοίνωση των Κυπριακών Αερογραμμών
Σε σχέση με δημοσιεύματα στον ημερήσιο και ηλεκτρονικό τύπο αναφορικά με αγωγή της Εταιρείας Hermes Airports Ltd εναντίον της Cyprus Airways Public Ltd (η «Εταιρεία») καθώς και διάταγμα για κατακράτηση μισθωμένου αεροσκάφους από την Εταιρεία ιδιοκτησίας της International Lease Finance Corporation (“ILFC”) η Εταιρεία διευκρινίζει προς το επενδυτικό κοινό τα ακόλουθα.
Η Εταιρεία ουδέποτε αρνήθηκε να εκπληρώσει υποχρεώσεις της προς την Hermes για υπηρεσίες που της παρέχει η τελευταία στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου. Οι καθυστερήσεις που υπήρξαν στην εξόφληση ορισμένων τιμολογίων της Hermes οφείλονται κατά κύριο λόγο στο ότι ορισμένες χρεώσεις αμφισβητούνταν και/ή έχρηζαν διευκρινίσεων ως προς τη φύση των υπηρεσιών που παρασχέθηκαν προς την Εταιρεία και το ύψος των χρεώσεων της Hermes. Μάλιστα χθες η Εταιρεία κατέβαλε προς την Hermes το ποσό ύψους €567.134,30 προς εξόφληση τιμολόγιων της τελευταίας. Σημειώνεται συναφώς ότι η Εταιρεία διατηρεί εδώ και καιρό απαίτηση εναντίον της Hermes αναφορικά με χρεώσεις , το λεγόμενο «Fuel Throughput Fee”, για δήθεν απευθείας μεταφορά καυσίμων στα αεροσκάφη της Εταιρείας, υπηρεσία που η Hermes ουδέποτε παρέσχε στην Εταιρεία και εν τούτοις εξακολουθεί να τη χρεώνει παρά τις έντονες διαμαρτυρίες της Εταιρείας τόσο προς την Hermes όσο και προς άλλους αρμόδιους φορείς.
Εν πάση περιπτώσει η Εταιρεία κατέβαλε προς την Hermes σήμερα το ποσό των € 423.763,04 το οποίο αξίωνε με την υπό αναφορά αγωγή, και ήδη τόσο η αγωγή όσο και η αίτηση για απαγορευτικό διάταγμα έχουν αποσυρθεί. Δεν υπάρχει τώρα οποιοδήποτε δικαστικό διάταγμα σε ισχύ εναντίον είτε περιουσιακού στοιχείου της Εταιρείας είτε κατά αεροσκάφους της ILFC.
Αντεπίθεση της Hermes Στην αντεπίθεση πέρασε η εταιρεία Hermes, σε σχέση με την έκδοση διατάγματος κατακράτησης αεροσκάφους της εταιρείας ILFC το οποίο είχε εκμισθωθεί στις Κυπριακές Αερογραμμές και το οποίο έχει ήδη αποδεσμευτεί από το πτητικό πρόγραμμα της αεροπορικής εταιρείας. Παράλληλα η εταιρεία ενημερώνει ότι η «εκκρεμότητα» έχει τακτοποιηθεί και το διάταγμα έχει αρθεί.
Σε γραπτή του δήλωση, ο Διευθυντής Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων της Hermes, αναφέρει ότι «η εκκρεμότητα που υπήρχε σε σχέση με τις οφειλές του συγκεκριμένου αεροσκάφους, έχει τακτοποιηθεί και ως εκ τούτου έχει αρθεί το σχετικό διάταγμα κατακράτησης. Εκφράζουμε τη λύπη μας που αναγκαστήκαμε να προβούμε σε μια τέτοια ενέργεια, ωστόσο, οι Κυπριακές Αερογραμμές δεν μας άφησαν άλλη επιλογή».
«Τα τελευταία χρόνια επιδείξαμε τεράστια ελαστικότητα και πολύ μεγάλη κατανόηση στις υποχρεώσεις της αερογραμμής. Θα πρέπει να είναι σαφές ότι ως αεροδρόμια έχουμε τα δικά μας όρια, τα οποία δεν μπορούμε να υπερβούμε», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Παράλληλα εκφράζει τη λύπη του για τις τοποθετήσεις που έγιναν από τη διεύθυνση των ΚΑ, λέγοντας ότι δεν είναι σκοπός της εταιρείας να υπεισέλθει σε μια αχρείαστη όπως την χαρακτηρίζει αντιπαράθεση.
«Ούτε πρόκειται να μπούμε σε συζήτηση για το πώς η αερογραμμή έφθασε στο σημείο που βρίσκεται σήμερα», αναφέρει ο Αδάμος Ασπρής.
Επισημαίνει ότι οι ισχυρισμοί των ΚΑ σχετικά με τις χρεώσεις για υπηρεσίες που δεν έχουν προσφερθεί στην εταιρεία απορρίπτονται ως αβάσιμοι.
«Εξάλλου, είναι πολύ καλά γνωστό ότι οι χρεώσεις των αεροδρομίων φέρουν την έγκριση της πολιτείας και ισχύουν για όλες ανεξαίρετα τις αερογραμμές. Αυτό το οποίο θέλουμε να τονίσουμε είναι ότι ως Hermes, αναλάβαμε την ευθύνη διαχείρισης των αεροδρομίων της Κύπρου και δεν είναι δυνατό να αποδεχθούμε ρυθμίσεις οι οποίες να θέτουν σε κίνδυνο τη δυνατότητα μας για αποτελεσματική και υπεύθυνη διαχείριση των αεροδρομίων της χώρας», τονίζει.
Καταλήγοντας ο Αδάμος Ασπρής αναφέρει ότι επιθυμία της εταιρείας είναι η αγαστή συνεργασία με όλους τους φορείς, οργανισμούς και αεροπορικές εταιρείας, ενώ διαβεβαιώνει ότι το πτητικό πρόγραμμα και των δύο διεθνών αεροδρομίων της Κύπρου συνεχίζεται κανονικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: